RECENZE: Sabine Ebert – Sen porodní báby

Autor: Sabine Ebert
Série: Tajemství porodní báby – 5. díl
Vydání: Knižní klub (2013), ISBN 978-80-242-3797-8, poprvé vydáno celosvětově v roce 2011
Počet stran: 640
Štítky: středověk, německo, rytíři, čarodějnictví, církev, křížové výpravy
Mé hodnocení: 4/5

Až příliš rychle utekla ta 3000 stránková cesta touto báječnou pentalogií s porodní bábou Martou a její rodinou. Ale to je jen důkazem, že na této cestě narazíte opravdu jen na velmi málo hluchých míst, u kterých byste se museli nutit číst dál. Jak ráda říkám – je to jako nastoupit do vlaku, ze kterého se špatně a nerado vystupuje.

Schyluje se k poslední bitvě, ke zúčtování. Thomas, nejstarší syn Marty a Christiana, se vrací zpět z křížové výpravy, kde bojoval po boku hraběte Dietricha za osvobození Jeruzaléma z rukou bezvěrců, avšak neúspěšně. Thomas na dlouhé pouti ztratil mnohé – své iluze, svého nejlepšího přítele i svůj klid. Pouze se svou zlomenou duší se jako zamlklý stín svého pána Dietricha navrací do vlasti, jen aby ho zde uvítal další boj. Oba jsou si vědomi své zranitelnosti ze strany Albrechta, Dietrichova bratra a nynějšího markraběte míšeňské marky, který si svou krutovládu chce pojistit trvalým odstraněním svého nenáviděného mladšího bratra. Těžko by hledal příhodnější okamžik, než nyní – Dietrich na křížové výpravě ztratil téměř všechny muže a přesile, kterou proti němu Albrecht připravil, se jen těžko může postavit. Musí proto hledat mocnějšího spojence. Avšak taková žádost o pomoc se neobejde bez protislužby. Dietrich tak bude muset volit mezi bezpečím své země a svým štěstím.

Sabine Ebert nám nás neustále umí držet v napětí. Jak se blíží konec ságy, víc a víc se bojíte o zbývající hrdiny. Přinese závěrečný souboj vytoužené vysvobození a porážku nepřátel nebo definitivní zkázu našich oblíbenců? Středověk nebyl zrovna procházka růžovým sadem, a tak není divu, že ne všechny osudy končí happyendem. Zda je konec šťastný či nešťastný nechám rozhodnout každého samostatně, rozhodně se ale jedná o důstojné zakončení celé série. S porodní bábou Martou jsme strávili přibližně 30 let jejího života, autorka jí věnovala 10 let svého života. Jistě díky píli, kterou celé sérii věnovala, přirostla Marta k srdci nám čtenářům stejně jako její tvůrkyni.

Série Tajemství porodní báby:

1. díl: Tajemství porodní báby
  2. díl: Osudy porodní báby